کیک زردآلو و نارگیل

  • زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
  • مناسب برای ۹ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی کیکدسر

کیک زردآلو از کیک‌های بسیار جذاب فصل تابستان است. زردآلو از میوه‌های خوش عطر و طعم تابستان است که خواص غذایی فراوانی نیز دارد. این کیک انتخاب بسیار خوبی برای دسرها، عصرانه یا تغذیه مدرسه کودکان است. طعم و بافت بینظیر این کیک در کنار چای یا قهوه، لذت صرف این دسر را دوچندان می‌کند. اگر از طرفداران کیک‌های میوه‌ای هستید بدانید که تهیه این کیک جذاب و خوشمزه در منزل اصلا کار پیچیده‌ای نیست و به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید. با دستور پخت کیک زردآلو همراه فودی مریم باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک زردآلو

زردآلو رسیده و شیرین۵ عدد
شیر هم دمای محیطنصف پیمانه
پودر نارگیلسه چهارم پیمانه
تخم مرغ هم دمای محیط۴ عدد
آرد شیرینی پزی۲ پیمانه
کره هم دمای محیط۱۰۰گرم
شکر۱ پیمانه
پرک بادام۲ قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه کیک زردآلو، در ابتدا کره و تخم‌مرغ‌ها را ۲ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم‌دمای محیط شوند. کره نرم شده، شکر و وانیل را با همزن برقی هم بزنید تا مرحله‌ای که شکر تقریبا در کره حل و بافت مواد کرمی و پفکی شود.

مرحله دوم

بعد از ترکیب کامل کره با شکر و وانیل، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به آن اضافه کنید و هر یک را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه درون همزن برقی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

بعد از تخم‌مرغ‌ها، شیر گرم یا هم دمای محیط و پودر نارگیل را اضافه کنید و همزن را با دور کند روشن کنید، در این مرحله می‌توانید از همزن دستی استفاده کنید.

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و طی  ۲ تا ۳ مرحله روی مایه‌ی کیک الک کنید. از این مرحله مایه کیک را به صورت دورانی و آرام و با همزن دستی هم بزنید.

مرحله پنجم

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. کف قالب با اندازه‌ی تقریبی ۲۵ در ۲۵ سانتی‌متر را با کره یا روغن جامد چرب و آرپاشی کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه‌ی کیک را آرام و یکدست داخل قالب بریزید. سپس زردآلوهای نصف کرده را از قسمت خارجی آن‌ها در آرد قرار دهید و قسمت بیرونی را روی کیک بگذارید. پرک‌های بادام را نیز قسمت‌های خالی کیک بریزید. قالب را در طبقه‌ی وسط فر و به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بپزید.

مرحله ششم

کیک را از فر خارج کنید و در صورت دلخواه با قلمو، شهد زردآلو یا عسل گرم روی کیک بمالید. کیک را در ظرف مناسب سرو کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • برای بافت بهتر کیک، کره و شکر را مطابق مرحله اول چنان مخلوط کنید که کاملا کرمی شود. همچنین از زرآلوهای رسیده و شیرین یا مربای زردآلو استفاده کنید.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

دیدگاه‌تان را بنویسید