کنافه پنیری ترکیه

  • زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
  • مناسب برای ۴ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی دسر

کنافه یا کونفه از دسرهای معروف خاورمیانه است. کنافه در ترکیه، یونان، لبنان و مصر تهیه می‌شود و بسیار محبوب است. ترکیب طعم‌های متفاوت در این دسر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. در کنافه ترکی، پنیر مابین دو لایه رشته کادایف قرار می‌گیرد و با شربت شیرین می‌شود. در دستور کنافه، پنیر موزارلا جایگزین پنیر شیرین قید شده در دستور اصلی این دسر شده است تا مراحل دشوار تهیه این دسر کمتر شود و بتوانیم تجربه‌ای متفاوت و بینظیر از طعم آن داشته باشیم. برای تهیه کنافه ترکی همراه فودی مریم باشید.

مواد لازم برای تهیه کنافه پنیری

رشته کادایف۲۵۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
پنیر موزارلا۲۵۰ گرم
شکر۱ پیمانه
آبنصف پیمانه
شیریک چهارم پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری
مغز پستهبه میزان لازم
هل ۳ عدد
لیموترش۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه کنافه پنیری، در ابتدا باید شربت کنافه را آماده کنید به این ترتیب که آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پوست لیمو ترش، هل و شکر را نیز اضافه کنید تا شهد به جوش بیاید.

مرحله دوم

گلاب، آب لیمو ترش و نصف زعفران دم‌کرده را به شهد اضافه کنید تا با حرارت متوسط ۲۰ دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود. با غلیظ شدن شهد، قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم

رشته‌ی کادایف نوع خشک را با فشار دست خرد کنید و در صورت نرم بودن رشته کادایف، آن را با چاقو خرد کنید و در ظرفی بریزید. ۱۲۵ گرم  از ۱۵۰ گرم کره را به روش بن‌ماری ذوب و به رشته‌ها اضافه کنید. مواد را کاملا با دست مخلوط کنید تا به کره آغشته شود. در صورت خشک بودن رشته‌ها، نیمه باقیمانده زعفران و شیر را کم‌کم به رشته‌ها اضافه کنید. در همین حین، با دست خود، رشته‌ها را چنگ بزنید تا مواد به خورد رشته برود و نرم شوند.

نکته:  در صورت استفاده از رشته‌ی کادایف نرم، شیر را حذف کنید.

مرحله چهارم

کف تابه‌ مخصوص کنافه یا هر تابه ای که داشتید با قطر حدود۲۰ تا ۲۴ سانتی‌متر (کمی بزرگتر از سرشعله اجاق) را با کره باقیمانده چرب کنید. نصف رشته‌ها را در تابه بریزید و با پشت قاشق یا لیوان و یا یک ظرف مسطح، رشته‌ها را صاف و فشرده کنید.

مرحله پنجم

پنیر موزارلا را برش بزنید با کمی فاصله از لبه تابه روی رشته‌ها بچینید. کمی مغز پسته روی آن بریزید، در این مرحله میتوانید مقداری خامه صبحانه هم روی پنیرها بریزید. نصف دیگر رشته‌ها را نیز اضافه کنید و بار دیگر فشرده کنید. تابه را روی حرارت یکنواخت و ملایم قرار دهید تا یک طرف رشته‌ها طلائی شود.

مرحله ششم

زمانی که یک طرف کنافه سرخ شد، آن را در ظرف دیگری برگردانید، با کره کف تابه را چرب کنید و طرف دیگر کنافه را سرخ کنید.

مرحله هفتم

وقتی طرف دوم سرخ شد، شربت هم‌دمای محیط را به کنافه که همچنان روی حرارت است، اضافه کنید. دقت کنید که پوست لیمو و هل را از شربت خارج کنید.

مرحله هشتم

کنافه داغ را در ظرف مورد نظر قراردهید و یک اسکوپ بستنی و کمی خلال پسته روی آن بریزید. دسر کنافه را به‌صورت گرم سرو کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • کنافه را به‌صورت داغ سرو کنید در غیر اینصورت به‌جای پنیر از خامه یا سرشیر استفاده کنید.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

1 دیدگاه برای “کنافه پنیری ترکیه”

ناشناسsays:

آموزش عالی👌🙏

دیدگاه‌تان را بنویسید