پیراشکی گوشت در فر

پیراشکی از غذاهای بسیار معروف کشور روسیه است. پیراشکی در سراسر دنیا به‌عنوان یک غذای خیابانی و سریع بسیار محبوب است. پیراشکی در وعده غذایی اصلی، پیش‌غذا یا حتی در صبحانه و عصرانه نیز مصرف می‌شود. پیراشکی به شکل‌های گوناگون با پرکردن خمیر از مواد مختلف تهیه می‌شود. پیراشکی گوشت از سال‌ها پیش وارد ایران شد و محبوبیت زیادی بدست آورد. طعم جذاب این پیراشکی در کنار دستور پخت نه‌چندان سخت آن به محبوبیت زیاد این غذا کمک بسیاری کرده است. می‌توانید پیراشکی گوشت را با خمیر پیتزا و در فر درست کنید تا نسبت به نوع سرخ‌کرده سالم‌تر باشد. با دستور پخت پیراشکی گوشت همراه فودی مریم باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی گوشت

خمیر پیتزا۱ چانه ۵۰۰ گرمی
قارچ ۱۰ عدد نگینی خرد شده
فلفل دلمه ای نصف یک عدد
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
کنسرو ذرت۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
پنیر چدار یا دیپ چدار۲۰۰ گرم
ادویه کاری، زردچوبه، پاپریکا، نمک و آویشنبه میزان لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول

پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید، پیاز را در روغن تفت دهید تا طلایی و سرخ شود. گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت عوض شد، ادویه‌ها شامل زردچوبه، کاری، پاپریکا، نمک و آویشن یا اورگانو را اضافه کنید.

مرحله دوم

پس از تفت ادویه‌ها با پیاز، فلفل دلمه‌ای سبز سه‌پایه نگینی خرد شده را اضافه کنید و تا عوض شدن رنگ فلفل‌ها تفت دهید. حالا قارچ نگینی خرد شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید. در نهایت ذرت کنسروی را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید، مایه‌ی داخل پیراشکی آماده است. تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

کمی آرد روی میز کار بپاشید و خمیر پیتزای آماده را با کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی‌متر روی آن باز کنید. با کمک یک  قالب، دایره‌هایی به قطر ۱۰ سانتی‌متر از خمیر جدا کنید.

مرحله پنجم

مقداری از مایه پیراشکی را در یک طرف خمیر قرار دهید و روی آن پنیر چدار یا پنیر پیتزا بریزید.

مرحله ششم

به کمک قلمو یا انگشت دستتان دور تا دور خمیر را با آب مرطوب کنید و خمیر را از وسط تا بزنید. مانند تصویر دو لبه‌ی خمیر را با چنگال به هم بچسبانید.

مرحله هفتم

داخل قالب فر را کاغذ روغنی یا ورق تفلون قرار دهید، پیراشکی‌ها را در سینی فر بچینید. روی پیراشکی‌ها را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا تخمیر نهایی نان‌ها انجام شود. بعد از استراحت به کمک یک قلمو روی پیراشکی‌ها را یک لایه زرده‌ی تخم‌مرغ بمالید و کمی کنجد بپاشید تا زیباتر شود.

پیراشکی‌ها را در طبقه‌ی وسط فری که از حداقل ۳۰ دقیقه قبل داغ شده، به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بپزید.

مرحله هشتم

پیراشکی گوشت را در ظرف مناسب همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سس دلخواه سرو کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • حتما روی ظرف پیراشکی‌ها را در هنگام پخت بپوشانید تا خشک نشوند.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

2 دیدگاه برای “پیراشکی گوشت در فر”

اعظم ساداتsays:

سلام
سپاس از سخاوت طبعتون
واینکه قدرت بیان جمله هاتون،یادگیری از هنر آشپزی شمارا آسان تر کرده،برای افرادی مثل من خییلی مفیده

دیدگاه‌تان را بنویسید