نان تست ژاپنی

  • زمان آماده سازی ۴۵ دقیقه
  • مناسب برای ۳ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی نانصبحانه

نان شیر ژاپنی یکی از لطیف‌ترین و سبک‌ترین نان‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. این نان علاوه بر بافت نرم و اسفنجی، طعم شیرین و خوشمزه‌ای دارد. نان شیر ژاپنی یک انتخاب مناسب برای خوراک روزمره به‌خصوص صبحانه‌ها می‌باشد. این نان درکنار خامه، کره بادام زمینی و نوتلا می‌تواند صبحانه‌ یا میان‌وعده‌ای جذاب برای شما باشد. نان شیر ژاپنی بواسطه بافت سبک و لطیف در کنار طعم خوبی که دارد در سراسر دنیا محبوبیت دارد. شما می‌توانید یکی از جذاب‌ترین نان‌های دنیا را در منزل خود تهیه کنید و نوش جان کنید. همراه فودی مریم باشید.

مواد لازم برای تهیه نان تست ژاپنی

شیر ولرم۱ پیمانه
آرد نان فانتزی۴ پیمانه
آب ولرمنصف پیمانه
کره ۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر خشک ۲ قاشق غذاخوری
مایه خمیر فری۱ قاشق غذاخوری سرخالی
شکریک چهارم پیمانه
نمک۱ قاشق چای خوری
آبسه چهارم پیمانه
آرد یک سوم پیمانه

مرحله اول

برای تهیه خمیر نان تست ژاپنی، مطابق روش تانگژونگ در یک قابلمه یا تابه‌ سه چهارم پیمانه آب و یک سوم پیمانه آرد را با هم مخلوط کنید تا آرد بطور کامل در آب حل شود. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با یک لیسک مدام هم بزنید تا مخلوط آرد و آب مانند تصویر یکدست و غلیظ شود. درنهایت روی آن را با نایلون بپوشانید تا خشک نشود و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در یک کاسه کوچک، مایه خمیر فوری، ۱ قاشق مرباخوری شکر و نصف پیمانه آب ولرم را با هم در آن مخلوط کنید. ۱۰ دقیقه روی ظرف را بپوشانید تا مایه خمیر فعال شود و گرما ایجاد شود.

مرحله سوم

ظرف مناسب دیگری بردارید و شیر خشک، شیر ولرم، مایه خمیر فعال‌شده، شکر و نمک را باهم مخلوط کنید وآرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد. ترکیب آب و آردی که در مرحله اول تهیه کرده بودید را به خمیر اضافه کنید و کمی ورز دهید و در صورت نیاز با احتیاط به آن آرد اضافه کنید.

نکته: تا پایان مرحله سوم خمیر هنوز به دست می‌چسبد و این چسبندگی در مرحله‌ی بعد از بین می‌رود.

مرحله چهارم

زمانی که خمیر شکل گرفت، کره‌ی نرم‌شده‌ی هم‌دمای محیط را به آن اضافه کنید و روی میز کار آردپاشی شده به مدت ۱۵ دقیقه ورز دهید. آنقدر خمیر را ورز دهید تا حالت کش‌دار پیدا کند و سطح آن صاف و یکدست شود، می‌توانید هنگام ورز دادن خمیر، آن را چندین بار به سطح میز بکوبید. در صورتی که چسبندگی زیاد بود با احتیاط آرد اضافه کنید.

مرحله پنجم

خمیر که منسجم و یکدست شد، یک کاسه جادار را چرب کنید و چانه خمیر را در آن قرار دهید و روی چانه را کمی چرب کنید و روی آن را با سلفون یا درب مناسب بپوشانید. به مدت ۱ الی ۲ ساعت ظرف را در جای گرم‌تر خانه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود و تخمیر اولیه انجام شود.

مرحله ششم

خمیر پف کرده را به ۵ چانه‌ مساوی تقسیم کنید و روی چانه ها را برای ۲۰ دقیقه بپوشانید و حالا هر چانه را روی سطح چرب شده باز و سپس رول کنید.

مرحله هفتم

کف قالب لوف را با کره چرب کنید. رول‌ها را در قالب  با کمی فاصله کنار هم بچینید. روی قالب را با سلفون بپوشانید و ۳۰ دقیقه در جای نسبتا گرم قرار دهید تا خمیر استراحت و تخمیر نهایی انجام شود.

برای رومال، یک زرده‌ی تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری شیر در کاسه ای ترکیب کنید و با قلمو به آهستگی روی خمیرها بمالید. قالب نان را در طبقه‌ی وسط فری که حداقل نیم ساعت قبل روشن و داغ شده، قرار ‌دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بپزید.

مرحله هشتم

نان‌های پخته شده را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. نان‌هارا بعد از خنک شدن برش داده و در ظرف مناسب و فریزر نگهداری کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • در اجرای روش تانگژونگ مطابق مرحله اول بسیار دقت کنید چراکه در لطافت این نان بسیار موثر است.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

دیدگاه‌تان را بنویسید