کیک تولد قهوه و کارامل

  • زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
  • مناسب برای ۶ تا ۸ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی دسرکیک

کیک تولد را می‌توان مهم ترین بخش یک تولد دانست، چرا که طعم و ظاهر آن می‌تواند برای همیشه در ذهن شما بماند و خاطرات شیرینی را زنده کند، درست کردن کیک تولد در منزل کار چندان سختی نیست، دانستن نکته‌های پخت یک کیک اسفنجی خوش بافت و خوشمزه و خامه کشی درست و اصولی می‌تواند یک نتیجه فوق ‌آلعاده را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند کیک شما را جذاب‌تر و منحصر به فرد کند، اضافه کردن طعم‌ها و عطرهای مختلف به اسفنج یا خامه کیک است، در این دستور کیک تولد کارامل و قهوه را با هم یاد می‌گیریم که یکی از خوشمزه‌ترین ترکیب‌هاست، برای آموزش یک کیک تولد منحصربه فرد با فودی‌مریم همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک تولد قهوه و کارامل

تخم مرغ۴ عدد
آرد شیرینی پزیسه چهارم پیمانه
شکرسه چهارم پیمانه
روغن مایعیک سوم پیمانه
قهوه اسپرسویک سوم پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری سرپر
وانیل نصف قاشق چای خوری
خامه قنادی۱ کیلو
سس کاراملیک سوم پیمانه
موز۳ عدد
قهوه اسپرسو یا نسکافه۵۰ میلی لیتر
گردوبه میزان لازم
کاپوچینو یا شیرنصف پیمانه

مرحله اول

برای تهیه کیک تولد قهوه و کارامل، نیازی به جدا کردن زرده و سفیده ندارید، تخم‌مرغ‌÷ا را از دو ساعت قبل در محیط قرار دهید تا هم‌دمای محیط شود، آن‌ها را در کاسه همزن بشکنید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن آنقدر هم‌بزنید تا کرمی، پفکی، کشدار و حجم آن بیشتر شود.

حالا روغن مایع و قهوه دم‌کرده یا اسپرسو را به تخم‌مرغ‌های پف کرده اضافه کنید و در حد مخلوط شدن، هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد سفید نول و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده و در دو تا سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی به صورت دورانی و آرام مخلوط کنید تا یکدست شود. مایه کیک را خیلی آرام در قالب گالوانیزه با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر که کف آن را کاغذ روغنی قرار دادید بریزید و دو فر از ۳۰ دقیقه قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ قیقه بپزید، دقت کنید که دیواره‌های قالب را نباید چرب کنید.

مرحله سوم

کیک که پخت، آن را از فر خارج کرده و زمانی که از حرارت افتاد با کمک چاقو کیک را از دیواره‌های قالب جداکنید و روی توری برگردانید تا خنک شود، در این حین خامه قنادی را از فریزر خارج کرده تا خمیری و نرم شود.

دو سوم خامه را در کاسه همزن ریخته و هم‌بزنید تا خامه فرم بگیرد و سس کارامل و قهوه اسپرسو یا دم‌کرده سرد شده را اضافه کنید و باز بزنید تا کاملا ترکیب شود. حالا خامه را به دو قیف متنقل کنید.

مرحله چهارم

کیک خنک شده را با چاقوی نان یا اره مخصوص کیک به چهار قسمت تقسیم کنید و لایه اول را روی صفحه گردان یا میز کار قرار داده و به کمک قلمو از کاپوچینو روی کیک بمالید، حالا یک لایه خامه را به وسیله قیف و پالت روی لایه اول بمالید و موز، گردو ، مقداری سس کارامل و دوباره یک لایه خامه بمالید و لایه بعدی کیک را قرار دهید.

مرحله پنجم

این کار را تا انتها انجام دهید، و یک لایه نازک از خامه را دورتادر کیک به کمک پالت و قیف بکشید و به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا پوشش اولیه سفت شود و برای خامه ‌کشی نهایی حاضر شود.

مرحله ششم

مابقی خامه را فرم داده و در قیف بریزید و دورتادور کیک را خامه بکشید و با پالت مناسب صاف کنید، کیک تولد حاضر شده را حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا المان ‌های تزیینی خود را آماده کنید و سپس به دلخواه تزیین کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • هنگام برش کیک دقت کنید که لایه‌÷ا نازک تر از یک و نیم سانتی متر نباشند.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

دیدگاه‌تان را بنویسید