فاهیتا گوشت مکزیکی

  • زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
  • مناسب برای ۲ تا ۳ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی غذای اصلیخوراک و نانی

فاهیتا یک غذای مکزیکی است، اما به دلیل طعم و ظاهر جذاب آن امروز در همه جای دنیا تهیه می‌شود، فاهیتا گوشت از ترکیب گوشت گریل شده با پیاز و سبزیجات و ادویه مخصوص است، معمولا برای سرو آن از نان ترتیلا که از آرد ذرت تهیه شده، استفاده می‌شود.
این غذای خوشمزه هم با گوشت قمز و هم با گوشت مرغ قابل پخت است، در این آموزش نحوه پخت این غذای سریع و خوشمزه را با گوشت قرمز خواهیم دید. با فودی مریم تا آخر این آموزش جذاب همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فاهیتا گوشت مکزیکی

گوشت راسته گوسفند یا گوساله۳۵۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی سه پایه۳ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
سس ووستشایر یا سرکه بالزامیک۲ قاشق غذاخوری
ادویه فاهیتا شامل زیره سبز، پاپریکا، اورگانو، تخم گشنیز، فلفل قرمز و سیاه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
نمکبه میزان لازم

مرحله اول:

برای تهیه فاهیتا گوشت در ایتدا باید گوست راسته گوسفند یا گوساله را برش‌های نازک بزنیم، زاویه برش باید طوری باشد که خلاف جهت رشته‌های گوشت باشد.

مرحله دوم:

گوشت‌ها را در یک ظرف مناسب قرار داده و سس ووستشایر یا اگر در دسترس نبود سرکه بالزامیک را اضافه کنید، ادویه فاهیتا را اضافه کنید، معمولا در آن از زیره سبز، پاپریکا دودی، اورگانو، تخم گشنیز، فلفل قرمز و فلفل سیاه استفاده می‌شود، در این مرحله روغن زیتون را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله سوم:

زمانی که کاملا ترکیب شد، درب ظرف را گذاشته یا سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید، بهتر است گوشت را برای حداقل یک ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم:

در حین استراحت گوشت در یخچال، پیاز را پوست گرفته و خلالی خرد کنید، فلفل‌های دلمه‌ای رنگی را هم به شکل خلالی یکدست خرد کنید، دقت کنید که بهتر از از فلفل های سه پایه برای پخت و پز استفاده کنید .

مرحله پنجم:

استراحت گوشت که به پایان رسید، آن را از یخچال خارج کنید، یک تابه مناسب و جادار را روی حرارت بالا قرار دهید، اجازه دهید تا تابه کاملا داغ شود، نیازی به اضافه کردن روغن نیست، حالا گوشت‌ مرینیت شده را داخل تابه بریزید و اجازه دهید برای ۵ تا ۷ دقیقه با حرارت بالا بپزد، دقت کنید که حرارت پایین باعث خارج شدن اب میانبافتی گوشت و خشک شدن آن می‌شود، در آخر مقداری نمک به گوشت‌های سرخ شده بزنید.

مرحله ششم:

گوشت‌ها را از تابه خارج کنید، و سبزیجات خرد شده را داخل تابه بریزید، حرارت را همچنان بالا نگه دارید، ۱ قاشق غذاخوری دیگر از ادویه فاهیتا و دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون به سبزیجات اضافه کنید و مخلوط کنید تا سبک شوند، زمانی که سبزیجات سبک شدند، گوشت‌ها را به تابه برگردانید و همه را با هم برای دو تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید .

مرحله هفتم:

فاهیتای خوشمزه حاضر است می‌توانید آن را با نان ترتیلا یا اگر در دسترس نبود نان پیتا یا باگت و سس سالسای مکزیکی سرو کنید.

فوت آشپزباشی

  • از قسمت راسته گوساله یا گوسفند استفده کنید، این قسمت‌ها به دلیل بافت آن خیلی سریع پخته می‌شود.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

دیدگاه‌تان را بنویسید