پیتزا مکزیکی با سس سالسا

  • زمان آماده سازی ۶۰ دقیقه
  • مناسب برای ۳ نفر
  • تاریخ انتشار
  • دسته بندی فست فودغذای اصلی

پیتزا یک غذای سریع است که درتمام دنیا بسیار پرطرفدار است. پیتزا اولین بار در ایتالیا تهیه شده اما مکزیکی‌ها با تهیه انواع پرمخلفات، این غذا را به ذائقه‌ی ایرانی نزدیک‌تر کرده‌اند. پیتزا مکزیکی با سس سالسا بدلیل ارزش غذایی بالایی که دارد و البته با حذف فلفل هالوپینو یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودکانی‌ست که علاقه‌ی زیادی به پیتزا دارند. اگر از علاقمندان به فلفل و غذای تند هستید، دستور پخت پیتزا مکزیکی را به هیچ عنوان از دست ندهید چراکه با طعم فوق‌العاده‌اش شما را مجذوب خود خواهد کرد. با دستور تهیه پیتزا مکزیکی همراه فودی مریم باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مکزیکی

کره ۳۰ گرم
پیازنصف یک عدد
پوره سیر۱ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
سس کچاپ۴ قاشق غذاخوری
آویشن، اورگانو، پاپریکا دودی و نمکبه میزان لازم
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
کنسرو ذرت۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ترکیبی موزارلا و چدار۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
ترشی فلفل هالوپینوبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه میزان لازم
زیره، پاپریکا، پودر پیاز، اورگانوبه میزان لازم
فلفل چیلی و نمکبه میزان لازم

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مکزیکی در ابتدا تابه را روی حرارت قرار داده و کره را در آن قرار دهید، پیاز را اضافه کنید و با کره تفت دهید. سیر له شده را به آن اضافه کنید. بعد از تفت دادن و بلند شدن عطر سیر، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پودر پاپریکا، اورگانو، آویشن و نمک را هم اضافه کنید. در تابه را بگذارید تا گوجه فرنگی و فلفل بپزند و آب اضافی سس کشیده شود.

مرحله دوم

بعد از پختن و کشیده شدن آب گوجه‌فرنگی، کچاپ را اضافه و نمک سس را اندازه کنید. سس سالسا را کنار بگذارید تا خنک شود و برای استفاده کردن روی پیتزا آماده شود.

مرحله سوم

در ابتدامقداری روغن را در تابه بریزید و زمانی که داغ شد، گوشت چرخ ش‌شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. رنگ گوشت که عوض شد و تفت خورد، رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، پودر سیر، زیره، پاپریکا، پودر پیاز، اورگنو، فلفل چیلی و آویشن را به آن اضافه کنید. در آخر نمک آن را تنظیم کنید و  بعد از تفت خوردن گوشت و ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

خمیر پیتزا را به ضخامت نیم سانتی‌متر روی سینی فر آردپاشی شده یا ورق تفلون باز کنید. خمیر را طوری باز کنید که دورتادور آن ضخامت بیشتری نسبت به وسط آن داشته باشد، می‌توانید روی خمیر را در همین حالت بپوشانید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه استراحت و پف کند. در این مرحله می‌توانید خمیر را برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا نیم‌پز شود. سپس سس سالسا را به آرامی روی خمیر بمالید. بعد یک لایه پنیر و یک لایه از گوشت چرخ کرده را مانند تصویر روی آن بریزید.

مرحله پنجم

سپس قارچ ورقه ورقه شده، فلفل دلمه‌ای خلالی شده و ذرت را روی پیتزا قرار دهید.

مرحله ششم

در آخر مقدار کمتری پنیر روی پیتزا بریزید و آن را  در فری که از یک ساعت قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید. به پیتزا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت بدهید. بعد از آن گریل فر را روشن کنید و اجازه دهید برای ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پیتزا برشته شود.

مرحله هفتم

بعد از خارج کردن از فر، روی پیتزا را با فلفل هالوپینو تزئین و آن را سرو کنید.

نوش جان

فوت آشپزباشی

  • سس سالسا عطر و طعمی بینظیر به این پیتزا می‌دهد و نباید حذف شود.

مریم ابراهیمی مریم ابراهیمی

دیدگاه‌تان را بنویسید